Onko jokaisesta yksittäisestä rajoitustoimenpiteestä tehtävä oma asiakirja (“merkintä rajoitustoimenpiteestä”) vai voiko samalle asiakirjalle merkitä useamman rajoitustoimenpiteen?
Vastaus julkaistu: 12/2021 Vastaaja: Terveyden ja hyvinvoinnin laitos THL Rajoitustoimenpidemerkintään on mahdollista kirjata useamman rajoitustoimenpiteen seurantaan liittyvät tiedot.
Lue lisääMihin lastensuojelun suunnitelmassa voidaan kirjata perheen historiatieto ja tausta?
Vastaus julkaistu: 12/2021 Vastaaja: Terveyden ja hyvinvoinnin laitos THL Lastensuojelun asiakassuunnitelmassa ei ole enää tämän nimistä kenttää. Historiatietoa voidaan kirjata esimerkiksi Muut taustatiedot -kenttään, joka löytyy Tausta ja nykytilanne -otsikon…
Lue lisääMissä palveluprosessissa sosiaalityön asiakkuus päätetään?
Vastaus julkaistu: 12/2021 Vastaaja: Terveyden ja hyvinvoinnin laitos THL Asiakkuus voidaan päättää asiakkuuden suunnitteluprosessissa. Jos suunnitellaan asiakkuuden jatkamista, mutta tullaan siihen tulokseen, että asiakkuudelle ei enää ole tarvetta, asiakkuus voidaan…
Lue lisääJoskus on vaikea erotella asioita ja asiayhteyksiä toisistaan. Kirjataanko kaikki esiintulleet asiat samaan asiakaskertomukseen vai useampaan ?
Vastaus julkaistu: 12/2021 Vastaaja: Terveyden ja hyvinvoinnin laitos THL Lopullisen ratkaisun tekee itse kirjaaja. Jos tarve on kirjata esim. samasta tapaamisesta erityyppisiä asioita, joihin on käytettävä eri kertomusmerkintärakenteita, niin siten…
Lue lisääJoskus tulee tarve jatkaa ja muokata kirjauksia. Tulisiko muokatessa aina merkitä, miksi raporttia on muokattu, vaikka olisi vain lisätty tekstiä?
Vastaus julkaistu: 12/2021 Vastaaja: Terveyden ja hyvinvoinnin laitos THL Tällaista rapottia ei valtakunnallisessa asiakastietomallissa ole, mutta oletamme että kyse on asiakaskertomusmerkinnöistä. Näiden merkintöjen ajatuksena on ollut, että yksi kirjaaja tekee…
Lue lisää