Siirry sisältöön

Voiko tietojen näkymistä Kanta-palveluissa viivästyttää?

Vastaus julkaistu: 12/2021 Vastaaja: Terveyden ja hyvinvoinnin laitos THL

Asiakasasiakirjojen näkyvyyttä asiakkaalle itselle Omakannan kautta on mahdollista viivästyttää. Se tapahtuu merkitsemällä asiakirjan metatietoihin päivämäärä, jolloin asiakirja saa näkyä asiakkaalle ja sen lisäksi kirjaamalla viivästämisen perustelut. Lue lisää Kanta-palvelun käsikirjan luvusta 5. Kanta-palveluissa asiakirjojen näkymistä ammattihenkilöille ei voi viivästyttää, vaan asiakirjat ovat nähtävillä arkistosta silloin kun nen sinne tallennetaan. Tässä yhteydessä kannattaa huomioida se, että keskeneräiset prosessit voidaan kirjata merkinnöiksi terapeuttisesta työskentelystä tai asiakkaalle tehdystä tutkimuksesta. Nämä merkinnät näkyvät vain kyseisen sosiaalipalvelun toteuttajille.

Vieritä ylös