Miten pienet yksityiset palveluntuottajat tulevat liittymään Kanta-palveluihin?
Vastaus julkaistu: 12/2021 Vastaaja: Terveyden ja hyvinvoinnin laitos THL Terveydenhuollon puolelta on kokemusta pienten tuottajien liittymisestä ja kustannustehokkaita, Kanta-vaatimukset täyttäviä potilastietojärjestelmiä on rakennettu heidän tarpeitaan vastaamaan. Palvelujen digitalisoituessa sosiaalihuollon pienten tuottajien…
Lue lisääMiten Kantaan liittyminen tapahtuu, jos yksityisellä palveluntuottajalla on käytössään palvelun järjestäjän tietojärjestelmä ja mahdollisesti myös erillinen järjestelmä itse maksavia asiakkaita varten?
Vastaus julkaistu: 12/2021 Vastaaja: Terveyden ja hyvinvoinnin laitos THL Tämä täsmentyy varmasti sote-uudistuksen edetessä, miten pelkästään ostopalvelua tekevät, vain järjestäjän järjestelmää käyttävät palvelunantajat liittyvät. Tällaisessa tilanteessa palveluntuottaja itse on rekisterinpitäjänä…
Lue lisääLiittytäänkö Kanta-palveluihin käytössä olevalla tietojärjestelmällä?
Vastaus julkaistu: 12/2021 Vastaaja: Terveyden ja hyvinvoinnin laitos THL Kantaan voi liittyä asiakastietojärjestelmällä, joka on sertifioitu ja Kantayhteensopiva. Kaikki asiakastietojärjestelmät eivät todennäköisesti tule täyttämään näitä vaatimuksia. Tällöin voi tulla eteen…
Lue lisääMiten yksityiset palveluntuottajat tulevat liittymään Kanta-palveluihin?
Vastaus julkaistu: 12/2021 Vastaaja: Terveyden ja hyvinvoinnin laitos THL Liittymisvelvollisuus täsmentyy asiakastietolain uudistuksessa ja liittymismallit, joilla organisaatiot liittyvät, täsmentyvät samoin vielä yksityisen sosiaalihuollon osalta. Terveydenhuollossa on ollut mahdollista liittyä kahdella…
Lue lisääVoiko tietojen näkymistä Kanta-palveluissa viivästyttää?
Vastaus julkaistu: 12/2021 Vastaaja: Terveyden ja hyvinvoinnin laitos THL Asiakasasiakirjojen näkyvyyttä asiakkaalle itselle Omakannan kautta on mahdollista viivästyttää. Se tapahtuu merkitsemällä asiakirjan metatietoihin päivämäärä, jolloin asiakirja saa näkyä asiakkaalle ja…
Lue lisää